Kde můžete Čechy ve věku 45-64 let zaujmout v médiích?
V tomto díle vám potvrdíme některé stereotypy o této věkové skupině Čechů. Některé snad naopak vyvrátíme a třeba se dozvíte i něco, co vás překvapí. V tomto díle se budeme věnovat tomu, kde tuto cílovou skupinu můžete v médiích zasáhnout.
Asi první, co vás napadne, je, že mezi Čechy ve věku 45-64 let je televize rozhodně silnější než u mladších ročníků. To je pravda, ale současně už dávno neplatí, že by lidé v tomto věku nebyli online nebo na sociálních sítích a trávili místo toho večery převážně čtením knih ve svitu petrolejových lamp.
Z hlediska denního a týdenního reache není totiž u Čechů ve věku 45-64 let (a ani u těch mladších ve věku 25-44 let) nejsilnější TV, ale internet (=prohlížení stránek obecně) a sociální sítě.
Zatímco v přítomnosti na internetu obecně mezi oběma skupinami rozdíly nenajdete, u sociálních sítí samozřejmě rozdíly v intenzitě jejich využívání existují, ale nejsou možná až tak propastné, jak byste čekali. Zralejších Čechů na sociálních sítích zastihnete denně 59 % a týdně 83 %, u mladších Čechů je to 76 % a 94 %. Rozdíly jsou v tomto ohledu způsobeny především preferencí jednotlivých sociálních sítí. Ano, nepřekvapivě mladší jsou víc na TikToku a Instagramu, u starších vládne Facebook. Nutno ale říct, že převaha Facebooku u Čechů ve věku 45-64 let je dána hodně tím, že jsou výrazně méně na jiných sociálních sítích. A celkově je denní zásah Facebooku vlastně vyšší u mladších Čechů ve věku 25-44 let, protože sociální sítě využívají celkově o něco častěji. Konkrétně, denní reach Facebooku je 54 % u Čechů ve věku 45-64 let a 67 % u těch ve věku 25-44 let.
U televize je největší rozdíl v denním reachi, ale z hlediska týdenního už rozdíl téměř není, televize (=živé vysílání) je z hlediska denního i týdenního reache u našich zralých Čechů na 3. místě (44 % respektive 77 %). Pro srovnání u těch ve věku 25-44 let je z hlediska denního reache TV až pátá (32 %), ale z hlediska týdenního reache je na srovnatelném 3. místě (a i procentuální rozdíl je oproti starším Čechům jen malý, 72 %).
Kde je mezi oběma srovnávanými věkovými skupinami Čechů skutečně velký rozdíl je online video. Zatímco denní a týdenní reach online videa je u Čechů ve věku 25-44 let 46 % a 89 %, u Čechů ve věku 45-64 let je to jen 22 % a 69 %. Dalšími mediatypy, kde jsou výrazné rozdíly mezi oběma věkovými skupinami je využívání služeb pro streamování hudby, podcastů ale i VOD – a to zejména z hlediska celkového týdenního reache.
Naopak nadprůměrně oblíbeným mediatypem Čechů ve věku 45-64 let je klasické rádio (= ne online). Denně jej poslouchá 27 % a týdně 58 % (u Čechů ve věku 25-44 let je to 18 % a 54 %). Stejně tak mají vyzrálejší Češi ve větší oblibě noviny a časopisy.
Denní reach

Týdenní reach
