Online nákupy
Alespoň jednou měsíčně nakupuje online 68 % Čechů ve věku 25-44 let a 55 % našich Čechů ve věku 45-64 let (data ukazujeme s ročním zpožděním, takže už to bude zase o něco víc).
Rozdíly ve frekvenci nákupů mezi oběma věkovými podskupinami ale ovlivňuje také frekvence nákupů různých kategorií (a to jak online, tak offline). U potravin, kosmetiky, parfémů, volně prodejných léků nebo všemožné elektroniky a elektrospotřebičů rozdíly v podstatě nenajedete. Jsou ale kategorie, kde zralejší Češi přece jen zaostávají. O něco méně tak Češi ve věku 45-64 let nakupují módní doplňky, šperky a hodinky, příslušenství k mobilům, SW a počítačové hry nebo třeba vstupenky na různé akce.
A také různé erotické pomůcky nakupují na internetu méně, ale hlavně je to proto, že celkově se nám k nákupu tohoto zboží přiznalo 55 % Čechů ve věku 25-44 let, ale jen 31 % Čechů ve věku 45-64 let.
Ve frekvenci online nákupů tak Češi 45+ oproti mladším trochu zaostávají, ale je to způsobeno i dalšími dvěma faktory. Jednak už nejsou nutné tak časté nákupy kvůli dětem a za druhé jsou v tomto případě opravdu velmi velké rozdíly mezi jednotlivými segmenty. Zatímco v segmentu Aktivní a objevující, což je postojově a mentálně nejmladší segment, nakupuje online týdně 68 % lidí, ve věkově i mentálně nejstarším segmentu Pohoda a klídeček je to jen 44 %.
Každopádně doufáme, že už vás pomalu přesvědčujeme, že než začnete psát další brief, kde bude vaše cílovka končit ve 40 nebo 45 letech, podíváte se napřed důkladně do dat, kdo jsou vlastně vaši zákazníci.